Jumaat, 22 April 2011

Selawat atas Nabi Muhammad S.a.w

RASULULLAH saw bersabda bahawa Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail
telah berkata kepada baginda.

Berkata Jibril: "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke
atasmu tiap-tiap hari sebanyak 10 kali, maka akan saya bimbing tangannya dan
akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Berkata pula Mikail: "Mereka yang berselawat ke atas kamu, akan aku beri
mereka itu minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil: "Mereka yang berselawat kepadamu, akan aku sujud
kepada Allah dan aku tidak akan mengangkat kepalaku hingga Allah mengampuni
orang itu."

Izrail pula berkata: "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut
roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh
nabi-nabi."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan