Rabu, 7 Jun 2017

KENAPA KITA PERLU TAKAFUL


Okay.. Jom kita baca..๐Ÿ‘‡๐Ÿ˜Œ

---------------------------------
KENAPA KITA PERLU TAKAFUL
---------------------------------
Sesungguhnya Rasullullah S.A.W pernah bersabda:
Hadis riwayat Al-bukhari;-
"Tinggalkan anak dan isteri kamu dengan kesenangan adalah lebih baik daripada tinggalkan mereka dalam keadaan meminta-minta"
Kita selalu diingatkan supaya menabung untuk hari tua. Tetapi pernahkah kita tanyakan diri kita sendiri, adakah kita pasti akan merasai hari tua? Atau setidak-tidaknya hidup sihat dan mampu mencari nafkah dan pendapatan untuk keluarga. Pasti ramai antara kita yang mempunyai tabungan di ASB, Tabung Haji, Unit Amanah, Bank, Pelaburan dan sebagainya sebagai persediaan. Saya cuba gambarkan satu analogi di sini.
Simpanan sebulan: RM150, setahun = RM1800
Apa akan terjadi jika anda ditakdirkan tidak lagi mampu mencari nafkah untuk keluarga kerana kecacatan kekal ataupun meninggal selepas tahun ke-5? Berapakah nilai wang yang ditinggalkan untuk keluarga anda, RM9000? Pada hemat anda cukupkah nilai RM9000 bagi keluarga anda untuk memulakan hidup baru?
Sumbangan sebulan: RM150, setahun RM1800
Tapi jika anda membuat sumbangan yang sama jumlahnya setiap bulan dengan Takaful (Islamic Insurance) ini yang akan anda dapat.
1) Walaupun anda menyumbang kurang dari setahun keluarga anda akan mendapat manfaat kewangan sehingga RM80,000* jika anda ditakdirkan meninggalkan mereka pada tahun pertama. Ataupun manfaat kewangan sehingga RM180,000 jika anda meninggal pada tahun akhir kontrak.
2) Ataupun jika umur panjang dan ade rezeki anda akan dpt simpanan pada umur matang berjumlah lebih kurang RM100,000*
(*anggaran untuk lelaki berumur 30 tahun dengan sumbangan asas sahaja dan tempoh matang 35 tahun)
**Jadi jika anda mempunyai simpanan di ASB, Bank, Tabung Haji dan sebagainya sila teruskan, tetapi anda MESTI dapatkan perlindungan Takaful untuk keluarga anda. Setidak tidaknya beban mereka dapat dikurangkan jika anda ditakdirkan tiada lagi

๐Ÿ“ฒ 010.917.4782
KENAPA PERLU TAKAFUL?

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
    Jom follow blog https://www.iyaseo.id/
    Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
    Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
    Komen yang baik2 sahaja ye..
    Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
    Terima kasih sekali lagi..

    BalasPadam